Реєстрація
На головну Зв’язок RSS

СтаттіЗагальне

Переглядів 1827

Мистецтво ведення столу. Поради початківцям.

      Чи потрібен ведучий (тамада) на свято? Останнім часом це питання стає дуже актуальним, оскільки свято без ведучого може перетворитися на банальне застілля. Якщо вас задовольняє з року в рік на всі свята просто організовувати звичайне застілля, на якому можна добре випити та поїсти, тоді ведучий вам зовсім непотрібен. Але щось мені підказує, що ви недаремно читаєте ці слова. Вам подобається як святкуються події у вашому колі, але ви бажаєте зробити їх більш веселими, цікавими, яскравими. Адже навіть на маленькій забаві ведучий буде доречним. І тут виникає два варіанти виходу з ситуації: або запросити професійного ведучого (тамаду), котрий буде «бавити» вас протягом вечора, або знайти серед своїх друзів, знайомих, родичів людину, котра візьме на себе обов’язки з ведення свята.
      Якими якостями повинна володіти людина, котрій ви маєте доручити обов’язки ведучого на вашому святі? Почуттям гумору (ведучий повинен знати багато жартів, анекдотів, веселих історій і вміти вчасно і влучно їх вставляти), приємним голосом (людина, що виголошує тости і проводить конкурси голосом, що всіх дратує, не викликає у гостей нічого крім роздратування), гарною дикцією та вмінням «заразити» присутніх гарним настроєм. На перший погляд - це не так вже й багато, але з іншого – ведучий має протягом всього вечора, поки гості « відтягуються по повній», втримати всіх в полі зору, проводити конкурси, до кінця вечора зберігати інтригу «а що буде далі?», майже не присісти і при цьому зберігати на обличчі посмішку, і ви зрозумієте, що проведення свята - це робота, до того ж досить важка. Добре проаналізуйте якості ваших друзів і не помиліться у виборі.
    Тому, якщо вас обрали ведучим події - приготуйтеся до чого завгодно, тільки не до відпочинку! Гадаю, що вам допоможуть наступні поради:
       ПОРАДА ПЕРША. ЗБИРАЙТЕ ІНФОРМАЦІЮ. Назбирайте якомога більше інформації про гостей, котрі будуть присутні на святі. Про їх сильні та слабкі сторони, про їх взаємовідносини один з одним, про їх ставлення до винуватця (чи винуватців) свята,  про цікаві та веселі історії, котрі трапилися з ними і пов’язані з винуватцями свята, про їх інтереси, звички, хобі. Використовувати цю інформацію потрібно лише для того щоб зробити перебування присутніх на святі приємним, а не викликати у них дискомфорт, розповідаючи про якісь неприємні моменти їхнього життя. Бо якщо за столом буде знаходитися хоч один ображений ведучим гість, хвиля невдоволення неминуче докотиться до інших, і свято може бути зіпсованим.
       ПОРАДА ДРУГА. НІКОЛИ НЕ ВИСМІЮЙТЕ ГОСТЕЙ. Потрібно сказати, що тамада разом з іншими позитивними якостями , повинен бути ще й хорошим дипломатом і психологом, оскільки під час застілля прийнято говорити персональні тости. Може статися так, що за столом виявиться Людина, яка не користується в товаристві авторитетом, а традиції гостинності не дозволяють показувати негативні якості гостя, тим більше привселюдно принижувати його гідність і таким чином створити неприємну атмосферу під час свята. У такій ситуації ведучий обов'язково повинен знайти щось приємне в гостеві, на що можна би було звернути увагу присутніх. Дуже важливо щоб слова ведучого не були «порожніми», не були надто «солодким» - його слова повинні бути правдивими, щирими, вони повинні допомогти підняти авторитет людини. Цей принцип застілля досить важливий в повсякденному житті, коли одне розумне слово може заставити людину замислитись над тим, що ніколи не пізно змінити своє життя у кращий бік.
     ПОРАДА ТРЕТЯ. ДОПОМАГАЙТЕ ЛЮДЯМ ВІДПОЧИВАТИ А НЕ ЗАВАЖАЙТЕ ЇМ. Бути солістом на святі - не головне завдання ведучого, навіть і не завдання взагалі, його робота - бути диригентом свята. Для цього непомітно підштовхніть їх до відкритого спілкування. Гарний настрій нав'язати неможливо, та і в цьому, взагалі-то й нема необхідності. Згадайте, як деколи смішно виглядають ведучі великих фестивалів і їх викрики «я не бачу ваших рук!» викликають в кращому випадку іронію, а в гіршому роздратування. Хочете бути подібними до них? Згадайте свої відчуття, як глядача і у вас відразу зникне бажання відтворити щось подібне...Помірність і такт — ось ваша зброя!
      ПОРАДА ЧЕТВЕРТА. ДОБРЕ СЛОВО ГОРИ ПЕРЕВЕРНЕ. Не шкодуйте похвалити присутніх. Розповів гість байку - знайдіть для нього заохочення. Це лише здається, що дорослі люди не потребують уваги, насправді людина, яку похвалили або якось відзначили у товариств, і просто не зможе, або й не захоче залишатися похмурим і напруженим. Користуйтесь своєю потаємною «зброєю» - добрим словом, оплесками, маленькими сувенірами, і люди запам'ятають це свято надовго.
      ПОРАДА П'ЯТА. НЕ ПАНІКУЙТЕ, ЯКЩО СВЯТО ЙДЕ НЕ ТАК, ЯК ВИ СОБІ ЦЕ УЯВЛЯЛИ! Буває так, що свято ніяк не «йде», незважаючи на всі спроби ведучого. Що у такій ситуації робити? По-перше, не панікувати, а по-друге продовжувати «розштовхувати». Якщо гості вперто не бажають веселитися, у такому випадку потрібно задіяти «важку артилерію», а саме:
- зміна ритму свята;
- вдалі жарти;
- смішні подарунки;
- вміння перевести увагу людей з проблеми на щось інше;
- музика;
- впевненість у своїх силах;
- танцювальна пауза і т. п.
        Якщо щось не ведеться на святі, не потрібно панікувати і думати що ви все зіпсували. Навіть якщо й так - у ваших силах все виправити. Вірте у свої сили і вміння подобатися оточуючим - і ви обов'язково сподобаєтесь гостям і проведете свято на «відмінно»!
тамада, ведучий
Юрій ФЕДЕЧКО
Додати в Twitter


Коментарі (9) Показати